Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти
Критерії, правила і процедури оцінювання учнів визначаються на основі положень відповідних наказів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.
Оцінювання учнів початкової освіти
У 2023/2024 навчальному році оцінювально-аналітичну діяльність здійснюють відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 №813.
Відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отриманих даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:
- формувального оцінювання, метою якого відстеження особистісного розвитку учнів й ходу опановування ними навчального досвіду як основи компетентності та побудову індивідуальної освітньої траєкторії особистості;
- підсумкового оцінювання, метою якого є співвіднесення навчальних досягнень учня з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом/освітньою програмою.
Результати оцінювання особистісних надбань учнів 1-х – 4-х класів виражаються вербальною оцінкою.
Об’єктивні результати навчання:
- у 1-х – 2-х класах – вербальною оцінкою;
- у 3-х – 4-х класах – вербальною оцінкою за вибором закладу (рішення педагогічної ради, протокол № 2 від 29.08.2023).
Оцінка учня є конфіденційною інформацією і має бути доступною лише для учня та його батьків.
Оцінювання учнів 5-6-х класів
Оцінювання учнів 5-6-х класів у 2023/2024 навчальному році здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289. Ці рекомендації розроблені для учнів 5–6-х класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.
Згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
Оцінювання результатів навчання учнів 5-6-х класів здійснюється з використанням 12-бальної системи (шкали), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.
За рішенням педагогічної ради (протокол № 2 від 29.08.2023) для 5-х класів визначено адаптаційний період - вересень місяць, впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.
Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6-х класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти
Оцінювання учнів 7-9-х класів
Оцінювання учнів 7-9-х класів у 2023/2024 навчальному році здійснюється за Критеріями оцінювання та Орієнтовними вимогами оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти.